
DPF filtr jeho vypnutí
On 16. 4. 2025 by
Když jsem si pořídila dieselové auto, vůbec mě nenapadlo, že mě jednou bude trápit něco tak neviditelného jako je DPF filtr. Tedy filtr pevných částic. Upřímně, většinu technických věcí jsem vždycky brala s rezervou. Ale pak přišla realita. Auto začalo zlobit. Svítila kontrolka, motor padal do nouzového režimu a každá jízda byla stres. Servis mi nejdřív doporučil regeneraci. Pak výměnu. A cena skoro polovina hodnoty auta. A to jsem si v tu chvíli řekla: dost. Začala jsem se zajímat o jiné řešení a narazila na možnost, kterou mi nikdo dřív pořádně nevysvětlil, a to vypnutí DPF Profi-chiptuning.
Nejde o žádné fušování do auta na koleni. Dnes existují firmy, které dělají vypnutí DPF profesionálně a legálně. Samozřejmě pro vozy mimo provoz na veřejných komunikacích, nebo pro export. V mém případě šlo o pracovní vůz, který jezdí výhradně v areálu firmy, takže jsem si to mohla dovolit. Samotný proces byl překvapivě rychlý. Zmizel problém s výkonem, spotřeba šla dolů a hlavně už žádné varovné kontrolky a žádný režim želva. Neříkám, že je to řešení pro každého, ale pokud máš auto, které tě víc trápí, než vozí, a DPF je ten důvod, vypnutí DPF je možnost, kterou by sis rozhodně měla prověřit.
Ano, najdou se názory, že je to proti přírodě. Ale ruku na srdce, když filtr nefunguje správně, produkuje víc škodlivin, než kdyby tam vůbec nebyl. A když ti někdo nabízí řešení, které ti prodlouží životnost auta a ušetří nervy i peníze, je těžké ho ignorovat. Navíc pro nás jako běžné uživatele auta je DPF filtr spíš zátěž, pořád se usazuje a pro auto je to spíš zlo, než nějaká výhoda. Jsem ráda, že jsem do toho šla a podstoupila vypnutí DPF. Už teď vím, že až si koupím jiné auto, tak to udělám znovu.Pokud jsi v podobné situaci jako já byla, rozhodně doporučuju si o vypnutí DPF zjistit víc. Mně to zachránilo auto. A hlavně stres. Protože jezdit bez stresu je k nezaplacení.